dinsdag 9 oktober 2012

Herfst in de randstad.


Wat een schitterende dag was het om iets te ondernemen. Dus de fietsen op de trekhaak en het eerste stukje tot Schipluiden met de auto. Daar begonnen aan de "midden delfland"  route. Lekker rustig op een doordeweekse dag.

We wilden gaan fietsen met behulp van fiets  knooppunten .
Het zal aan ons liggen, maar we zien de bordjes vaak niet en dan gaat het  mis. Ik rijd meestal een beetje op mijn gevoel,  maar Henk  wil dan toch de kaart erbij pakken om te zien hoe het in elkaar zit, waar we zijn en hoe we hadden moeten gaan. Af en toe dus een kleine ergernis, maar eenmaal langs de Vlaardingse vaart kon de dag niet meer stuk. Wat is het daar mooi! Overvliegende ganzen, wapperende aalscholvers ,beginnende herfstkleuren, bootjes langs de kant, schitterende boerderijtjes en volop knotwilgjes langs de dijk.

Ik aarzel al tijden wat nu mijn favoriete boom is , de Abeel (om de kleur) of de Knotwilg( om de vorm). Vandaag was het niet moeilijk. Geen  Abeel gezien!
De tocht eindigde weer op Hodenpijl, maar daar heb ik het al in een eerder berichtje over gehad!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten